Novice

Od zgodbe do velikega platna

Najprej nastane zgodba, šele nato se lahko o njej pripoveduje - na takšen ali drugačen način. Zakaj je Jung izbral ravno roman v stripu in kakšno pot je zgodba prehodila od pisane besede in risane podobe do velikega platna? Režiserjevi zapiski razkrivajo ...

 

Roman v stripu

Vedno se mi je zdelo, da moram povedati svojo zgodbo; ker je bil to strip, sem se lahko malo umaknil in stvar naredil manj strah vzbujajočo. Hotel sem se izogniti klavrnemu realizmu, ki je del številnih življenjepisov. Najbolje mi je uspelo zajeti zgodbo in jo predstaviti bralcu z ironijo. Iz tega je prišel dvogovor z otrokom, kakršen sem bil nekoč. Ta prelomnica je bila zame zelo pomembna, saj so zaradi nje v strip prešla tudi čustva. Stripi so žanr, ki omogoča te mešanice.

 

Od stripa do zaslona

Najprej je Laurent Boileau hotel posneti dokumentarec o moji vrnitvi v Korejo. Takrat sva imela v mislih TV zaslone in ne kinotek. Večkrat sva se srečala in na plan je prišla ideja velikih zaslonov. Poanta ni bila, da bi se strogo držala risanega sloga, saj je težko imeti dve ravni branja v filmu, zato sva se raje odločila za dobesedno adaptacijo. Morala sva določiti način pripovedovanja: humor in ironija ali gola dejstva. Vloga pripovedovalca v filmu obdrži to vrzel, sicer pa tega nisva mogla izkoristiti tako, da bi izpadlo smešno.

 

Organski proces

Ne morem ločiti knjige od filma. Povezana sta, saj gre za isto zgodbo. Film je nadaljevanje mojih dveh knjig, trenutno pa pripravljam svoj tretji strip in ciklus bo tako zaključen. Pri filmu je končni objekt radoveden, prisoten in ima svojo identiteto. Zelo pogosto nam je adaptacija stripa bodisi všeč bodisi nam ni; tukaj menim, da je čisto drugačna umetniška perspektiva, radikalnejša.

©2017 Društvo za oživljanje zgodbe 2 koluta. XHTML, CSS. ©2010 Avtorji.
Medena koža | Distribucija 2 Koluta